El coronavirus impacta de valent al sector del transport gironí

La meitat de les empreses estan parades o treballen a mig gas. També hi ha rutes deficitàries i camions buits. A més el sector de transport de viatgers s’ha frenat en sec i no té horitzó per recuperar-se.

El coronavirus ha obligat a aturar moltes flotes de camions

El transport és un servei essencial però la crisi per la covid-19 li està passant factura. Els transportistes gironins han vist com l’activitat queia en picat amb l’estat d’alarma. Des d’aleshores, un 20% d’empreses han aturat tota la flota de camions i un altre 30%, com a molt, treballa a mig gas. La patronal Asetrans confia que la represa parcial d’activitat a partir d’aquesta Setmana Santa permeti remuntar, però ja avisa que es cobreixen rutes deficitàries i que, ara, també s’estan trobant amb haver de fer viatges internacionals i tornar amb el camió buit. Ho explica el president de la Confederació Empresarial del Transport per Carretera de Catalunya (CETCAT), l’Eduard Ayach.

 

El president de CETCAT assegura que hi ha incertesa perquè no es paguin les factures i augmenti la morositat. Ayach explica que els marges econòmics del sector són molt petits, ja que moltes empreses van al dia i necessiten que la facturació no es trenqui. Per això reclamen que l’administració els ajudi.

 

Sense previsió de fer viatges en autocar

A part del transport de mercaderies també hi ha el transport de persones (totes aquelles empreses que fan viatges en autocar). Aquí, l’aturada és total i sense horitzó, perquè no se sap quan es faran excursions de nou. El director de la patronal gironina Asetrans, Jordi Esparraguera, explica que directament han recomanat fer ERTOs.

 

Asetrans també precisa que aquelles empreses que cobreixen línies regulars també estan afegint diners. Diuen que per molt que se’ls bonifiqui el tiquet, les empreses han d’acabar cobrint el cost, perquè el passatge que puja és molt reduït.

Respon