Els avisos per SMS redueixen un 30% les visites no presentades de l'Hospital d'Olot

Des de fa un any l’equipament es comunica amb els pacients a través del telèfon mòbil. Això ha permès reduir en 2.000 les visites no presentades de Consultes Externes. També ha permès frenar l’enviament de cartes de paper. Actualment només un 2% dels pacients segueixen rebent notificacions a la bústia de casa. 

L’Hospital d’Olot avisa als pacients dies abans de la visita a través d’un SMS (Pau Masó)


Entre l’abril del 2017 i el març del 2018, 8.238 persones no es van presentar a les visites que tenien programades a l’Hospital d’Olot. En el mateix període del 2018 i el 2019, aquesta xifra s’ha reduït un 30%. Actualment són 6.133. La disminució ha estat gràcies a la mesura que es va aplicar fa exactament un any: l’Hospital d’Olot va començar a utilitzar els SMS per comunicar-se amb els pacients. La responsable d’Administració de Consultes Externes de l’Hospital, l’Assumpció Pelegrí, explica a Ràdio Olot què ha suposat aquest nou canal de comunicació.

 

Un dels punts més importants que s’han reduït és la reprogramació de visites. El 2017, de mitjana es reprogramaven 22 visites al dia. El 2018 van passar a ser 17. Això permet una millor gestió interna i més eficàcia. A més també s’ha reduït dràsticament l’enviament de cartes de paper.

 

Actualment hi ha 900 persones que han demanat no rebre SMS. Representen el 2% dels pacients. Durant el 2018 les Consultes Externes de l’Hospital d’Olot van realitzar més de 88.400 visites.

 

Respon