Els consells per no caure en una estafa a Internet

Sospitar d’una ganga és el primer pas per no caure en una estafa a Internet. Ho adverteix l’Agència Catalana de Consum a Ràdio Olot. També diuen que cal poder consultar la informació detallada del producte o tenir accés a les condicions de pagament. Des de l’Agència constaten que les compres virtuals han crescut, però asseguren que per Nadal és dels períodes de l’any que més es compra en el comerç de proximitat. 


Tant si ets dels que compren a mesos vista, com si dels que decideixen comprar els regals de Nadal el dia abans, cal anar amb molt de compte amb les estafes per Internet. Els últims anys s’han multiplicat i el principal escull són les pàgines web falses o doblades. Els Mossos d’Esquadra ressalten que aquest tipus d’estafes van tenir un augment important l’any passat a la Garrotxa. Des de l’Agència Catalana de Consum, la seva directora, Beth Abad, explica a Ràdio Olot alguns consells per no ser estafat a la xarxa.

 

Des de l’Agència Catalana de Consum també expliquen que si som víctimes d’una estafa cal que denunciem el cas als Mossos d’Esquadra. Per altra banda, Abad informa que els proveïdors d’Internet sempre estan obligats a retornar l’import de qualsevol compra. Un fet diferent respecte a la botiga física.

 

Això es deu, sobretot, que si compres per Internet no pots tocar o provar el producte. Des de l’Agència Catalana de Consum també diuen que aquestes dates de Nadal és de les èpoques de l’any que més trepitgem el comerç de proximitat.

Respon