Els veïns d’Olot tomben la majoria absoluta i frenen la pujada d'impostos

La pressió ciutadana ha fet aquest dimarts que l’equip de govern fes marxa enrere en l’aprovació dels pressupostos per al 2020 que preveien una forta pujada dels impostos. Desenes de persones han ocupat la sala de plens i han obligat a suspendre la sessió amb crits contra el govern local.

La sala de plens de l’ajuntament durant el ple d’aquest dimarts (Pau Masó)


Es tracta de la primera vegada en democràcia que s’ha suspès un ple municipal de l’Ajuntament d’Olot. El sentiment crispat dels ciutadans ja es preveia minuts abans de l’inici de la sessió. A les sis de la tarda prop d’un centenar de persones es concentraven a la porta de l’ajuntament després de recollir més de 2.000 firmes en dos dies en contra de la pujada d’un 14% de l’IBI i de gairebé un 15% de la taxa d’escombraries.

 

 

Els manifestants han decidit entrar al saló de plens coincidint en l’inici de la sessió, que arrencava amb aquestes paraules de l’alcalde Pep Berga.

 

 

El ple començava amb la sala plena de gom a gom. Durant la sessió alguns manifestants han increpat l’equip de govern i fins i tot han tancat els llums amb crits de “no pagarem”.

L’equip de govern canvia l’ordre del ple

La situació ha portat a fer que l’alcalde canviés l’ordre del ple i decidís anar al punt d’aprovació de les ordenances fiscals després que els manifestants li hagin demanat.

 

Carme Guardiola: “És un fet consumat: no tenim diners!”

El punt dedicat a les ordenances fiscals ha començat amb la intervenció d’una portaveu dels manifestants. Carme Guardiola, la impulsora de la recollida de firmes, s’ha dirigit així a l’equip de govern.

 

Carme Guardiola, impulsora de la recollida de firmes, parlant al ple municipal (Pau Masó)


La portaveu dels manifestants també ha demanat una reconsideració a l’equip de govern. La regidora d’Hisenda, Montse Torras ha intentat explicar el perquè de l’augment dels impostos, però ha estat impossible.

 

El ple, finalment, suspès

Després de suspendre el ple durant uns minuts, l’alcalde Pep Berga s’ha vist obligat a ajornar-lo.

D’aquesta manera, després d’una hora de tensió al saló de plens, es posava punt i final a una sessió inusual i extraordinària que marcarà un precedent. L’equip de govern ha deixat sobre la taula la voluntat de presentar una nova proposta de pressupostos pròximament.

2 Responses to “Els veïns d’Olot tomben la majoria absoluta i frenen la pujada d’impostos”

  1. Ana

    Bueno, mas que tumbarlo, los ciudadanos no respetaron nada. En mi opinión fue lamentable el comportamiento del publico. Sentí vergüenza de la población.
    Por primera vez asistí como ciudadana a un pleno.
    Fui invitada y ni sabia los impuestos que se me subían. Tengo un piso de alquiler, por lo tanto no se me sube nada de IBI.
    Que suerte los asistentes de ayer si todos tienen propiedades. Hay quienes tenemos que luchar para encontrar un techo digno y no podemos ni pensar en comprar. Madre mía. Si la mayoría pagaran 10€ mas al año. ¿Dónde tengo que firmar para tener un piso propio y que tenga que pagar 10€ más al año?
    Ayer el publico falto el respeto sin tener conocimiento de nada. No dejaron ni hablar a nadie. Esto es ignorancia.
    Y un aplauso por el señor alcalde. Yo no hubiera aguantado tanto.
    No tuve ni oportunidad de escuchar el como se distribuirá el presupuesto en mi ciudad. La gente solo gritaba y con mala educación. Algunos creo que muy oportunistas.
    He estado en diferentes asociaciones y sé las horas que esto conlleva. Horas que dedicas a los otros y nunca nadie agradece nada.
    Ya me gustaría ver si todos los asistentes de ayer estarían dispuestos a dedicar todas las horas, fines de semana, noches…a la población, como hace el señor alcalde.
    Nunca lo había votado, pero ahora tiene todo mi respeto, y probablemente un voto nuevo.
    Por parte de la ciudadanía esto no era la forma de hacer las cosas.
    Todos nos merecemos un respeto, y en todos momentos hay que escuchar.
    Y por la Carmen, respeto el movimiento, pero ahora que he leído todo como va destinado y el porque, puedo entender. Y por Carmen, también que suerte de tener casa o piso propio.
    A ver como acaba, pero con la gran ciudad que tenemos será una pena si tenemos que recortar actividades que dan vida a las calles, arreglos y otros.
    Ana Garcia

    Respon
    • jaume vizern

      sra Ana, le parece bonito que el nuevo equipo de gobierno le incremente un 15% de un gasto como el ibi a toda la población, gasto ineludible del que no se escapa nadie, un impuesto que ya está actualmente por las nubes, y esto después de unas elecciones que fueron en mayo y en las cuales se ocultó esta intención? La gente pensó que esto és una traición y así lo manifestó en el pleno municipal, que és de todos.

      Respon

Respon