En directe
Generació d'èxits
amb Ràdio Olot

Els garrotxins es queixen menys i s’informen més durant el 2017

Aquesta és una de les conclusions de la memòria de l’Oficina de Consum de la Garrotxa
| 31 de gener de 2018
Els garrotxins es queixen menys i s’informen més durant el 2017

Aquesta és una de les conclusions de la memòria de l’Oficina de Consum de la Garrotxa. L’any passat van augmentar els consumidors atesos en un 12%. Des de l’Agència Catalana es qualifica la Garrotxa com una comarca “molt eficient” en temes de consum. Els serveis bàsics segueixen sent la principal preocupació dels garrotxins, seguits de les telecomunicacions i Internet.

Presentació de la memòria 2017 de l'Oficina de Consum de la garrotxa (Pau Masó)


En tot el 2017 l’Oficina de Consum de la Garrotxa va atendre 3.507 persones. Són un 12% més respecte al 2016. L’increment es deu sobretot a la pujada dels consumidors que demanen informació; van representar el 87%. Per altra banda segueixen disminuint les reclamacions i això demostra que cada vegada els garrotxins es queixen menys i s’informen més.

Durant el 2017 es van posar 456 reclamacions. Són un 13% menys que l’any passat i es tracta d’un descens continuat durant els últims anys. Segons la cap de l’Oficina de Consum de la Garrotxa, Anna Beltran, la disminució es deu a fets clau com la tasca preventiva o l’obligació de mediar abans de reclamar.

La Garrotxa, una de les comarques més eficients

La majoria de les reclamacions que es van posar durant el 2017 anaven dirigides al sector dels serveis bàsics com l’electricitat o el gas. Les telecomunicacions i Internet va ser el segon motiu de les reclamacions. I ja en menys pes, hi ha els serveis financers, de transport o béns de consum i productes. Des de l’Agència Catalana de Consum, la seva directora, Montserrat Ribera, explica que la Garrotxa és una de les comarques "més eficients" de Catalunya.

Entre municipis, el que recull més reclamacions és Olot. En segona posició aquest 2017 s’hi ha situat Sant Jaume de Llierca a causa d’una aturada elèctrica el mes de juny que va provocar que els veïns estiguessin 19 hores sense llum. Això va motivar que des del municipi es tramitessin una trentena de queixes, les quals la gran majoria han estat satisfactòries per al consumidor.

Comparteix a: 

També et pot interessar

El programa d'eficiència energètica GarrotxaDomus permet una reducció de 250 tones de diòxid de carboni anuals

Per a aquest 2023, s'espera que l'arribada dels ajuts procedents dels Next Generation doni un nou impuls al GarrotxaDomus.

La Garrotxa tanca l’any amb un descens de l’atur del 0’3% i se situa al 6’66

Les dades continuen demostrant que el nombre d’aturats és molt baix i que continua havent-hi un atur estructural difícil d’aturar

Estàs escoltant
Generació d'èxits


Volum