La publicitat de Cigarrillos París, en una exposició única a Olot

La mostra comptarà amb cartells originals dels concursos que organitzava la tabaquera de Manuel Malagrida a principis del segle XX. A través de les obres també es reflexiona sobre diferents aspectes contemporanis. L’exposició ha obert portes fa pocs dies i es podrà visitar fins al gener.

Un dels cartells de Cigarrillos Paris (Olot Cultura)


Amb la Segona Revolució Industrial, va néixer el llenguatge publicitari i Cigarrillos París va ser una de les empreses que ho va explotar amb més èxit. La tabaquera de Manuel Malagrida organitzava concursos per donar imatge a l’empresa. Ara, això ha acabat sent un fons d’obres d’art que s’exposen al Museu de la Garrotxa. S’han recollit una cinquantena de cartells publicitaris de tabac. També hi ha obres relacionades amb el paper de fumar i altra iconografia segons diferents estereotips que avui en dia encara són vigents. El comissari de l’exposició és Ricard Mas.

 

També s’hi poden trobar altres temàtiques sobre la figura masculina o infants que fumen. La directora dels Museus d’Olot és Montse Mallol.

 

Fins ara alguns dels cartells de Cigarrillos París estaven exposats a l’exposició permanent. Segons el comissari, però, els que apareixen a la mostra són totalment diferents. Per una banda, per l’aportació de noves obres, i per l’altra, per la “desconstrucció del seu significat”.

 

L’exposició es pot visitar a la Sala Oberta del Museu de la Garrotxa fins al 10 de gener. Olot Cultura ha organitzat diferents activitats gratuïtes al voltant de la mostra per aprofundir en la temàtica publicitària del segle XX. La primera serà una conversa amb diversos comunicadors visuals el 25 de setembre.

Respon