En directe
Generació d'èxits
amb Ràdio Olot

L'Ajuntament d'Olot estrena sis noves regidories

Són les de drets civils, igualtat de gènere, ocupació i formació professionalitzadora, mobilitat, energies renovables i innovació i tecnologia
| 27 de juny de 2019
L'Ajuntament d'Olot estrena sis noves regidories

Són les de drets civils, igualtat de gènere, ocupació i formació professionalitzadora, mobilitat, energies renovables i innovació i tecnologia. Estanis Vayreda serà el portaveu i el primer tinent d’alcalde, mentre que Montse Torras serà la segona tinent. Dels onze regidors de l’equip de govern, quatre tindran una dedicació exclusiva a l’Ajuntament i tres parcial.

L'alcalde i el primer tinent d'alcalde han explicat la distribució dels regidors abans del ple del cartipàs d'aquest dijous (David Planella)


Els onze regidors que conformen la majoria absoluta de Junts per Catalunya a l’Ajuntament d’Olot s’han repartit en 24 regidories. Són sis més que en l’últim mandat. S’han incrementat perquè l’equip de govern ha guanyat dues persones respecte dels darrers quatre anys i l’alcalde, Pep Berga, considera que així podran oferir una dedicació més completa a les qüestions essencials. Posa com a exemples la igualtat de gènere o els drets civils, que tindran regidories pròpies.


A banda d’aquestes dues, les altres carteres que s’han creat per aquest mandat són la d’ocupació i formació professionalitzadora, que vol donar impuls al pacte que porta el mateix nom; la de mobilitat, la de transició energètica i la d’innovació i tecnologia. Les 24 regidories s’estructuren en quatre grans àrees: prosperitat econòmica; serveis interns, economia i govern obert; territori, espai públic i medi ambient, i cohesió social i atenció a les persones. En aquesta última, s’hi ha inclòs la regidoria d’habitatge. Ho destaca el nou portaveu del consistori, Estanis Vayreda.


El ple del cartipàs (Anna Prat)

Els càrrecs dels regidors

Estanis Vayreda serà el primer tinent d’alcalde, i Montse Torras, la segona.

Pep Berga

Alcalde. Encarregat de relacions institucionals, comunicació, coordinació de les àrees i projectes importants, com la variant, la nova biblioteca o l’Espai Cràter. Regidor de drets civils i cultura.

Imma Muñoz

Regidora d’acció social i cooperació, igualtat de gènere, barris i transparència i participació.

Jordi Güell

Regidor d’habitatge, urbanisme, mobilitat i transició energètica

Agustí Arbós

Regidor de festes i innovació i tecnologia

Mariona Camps

Regidora d’educació, joventut, salut i seguretat

Aniol Sellabona

Regidor d’esports, serveis urbans i medi ambient

Estanis Vayreda

Regidor de promoció de la ciutat

Gemma Canalias

Regidora d’empresa, comerç i turisme

Gemma Pujolar

Regidora d’ocupació i formació professionalitzadora

Monte Torras

Regidora d’hisenda

Adriana Francés

Regidora d’organització i atenció ciutadana

Els sous

D’entre tots ells, quatre tindran dedicació exclusiva a l’Ajuntament (Pep Berga, Imma Muñoz, Mariona Camps i Jordi Güell) i tres parcial (Montse Torras, Gemma Canalias i Aniol Sellabona). L’alcalde cobrarà el sou que estableix la Llei de Racionalització i Sostenibilitat de l’Administració Local (58.000 euros bruts anuals), mentre que als regidors se’ls ha assegurat la mateixa retribució que tenien a les seves respectives feines anteriors.


Cadascun dels onze regidors s’encarregarà també de dos, o en algun cas de tres, barris de la ciutat. L’equip de govern ha mantingut la regidoria de barris.

Comparteix a: 

També et pot interessar

L’Ajuntament de Besalú tanca el 2022 amb un superàvit de 500.000 euros

Per tercer any consecutiu, el consistori ha congelat les taxes d’escombraries i de l’aigua

Jordi Cargol optarà al seu tercer mandat al capdavant de l’Ajuntament de Sant Jaume de Llierca

Cargol explica que aquest projecte no es pot acabar aquí i que encara té coses per fer al poble

Estàs escoltant
Generació d'èxits


Volum