L’Ajuntament d’Olot i ‘No és un Vial' acorden fer front comú per pressionar la Generalitat per la variant

Aquesta ha estat una de les conclusions que s’extreuen de la reunió que han mantingut els dos actors aquest dimecres. Divendres, l’alcalde d’Olot visitarà la conselleria de Territori i traslladarà la voluntat dels veïns de trobar-se amb el Departament.

Una de les manifestacions que ha fet la plataforma en els seus tres mesos de vida (Ràdio Olot)


Una de les primeres reunions que ha fet Pep Berga com alcalde ha estat amb la plataforma No és un Vial. Aquest dimecres, veïns de l’avinguda Sant Jordi han volgut presentar la problemàtica al nou consistori. De la reunió n’ha sortit una idea principal: cal fer front comú. Els veïns i l’Ajuntament s’han mostrat a favor de concretar una reunió conjunta amb el Departament de Territori per pressionar perquè la Generalitat inclogui la variant d’Olot als seus pressupostos. L’alcalde de la ciutat, Pep Berga, diu a Ràdio Olot que amb el punt de vista dels veïns, l’administració catalana pot ser “més sensible”.

 

De fet, Pep Berga es reunirà aquest divendres amb el Departament de Territori. Serà una reunió de presentació com a nou alcalde i de la qual no s’espera que hi hagi grans novetats. Berga, però, assegura que demanarà trobar un dia perquè es puguin reunir veïns, Ajuntament i Departament.

Les 9 mesures, a punt per a la tardor

La reunió d’aquest dimecres entre l’Ajuntament i la plataforma veïnal també ha servit per concretar algunes de les mesures que va prometre el consistori. Entre elles hi ha la instal·lació de nous radars, la limitació de la velocitat a 30 quilòmetres per hora, el nou asfaltat sonoreductor o la modificació dels tempos dels semàfors per evitar aturades innecessàries. Berga diu que tot això estarà en marxa passat l’estiu.

 

Segons les últimes dades de l’Ajuntament, les quals va avançar Ràdio Olot, cada dia passen per l’avinguda Sant Jordi més de 16.000 vehicles, un 10% dels quals són camions.

Respon