L’Oficina de Reactivació Econòmica d’Olot constata la dificultat de tramitar les ajudes econòmiques de la covid

La seva directora explica que ni l’administració ni el ciutadà estaven preparats per fer els tràmits digitalment. Ariadna Villegas diu a Ràdio Olot que darrere els anuncis de subvencions hi ha “lletra petita” que no ho fa tan senzill. La tramitació d’ajudes econòmiques ha estat la principal demanda que ha rebut l’oficina des que va obrir el passat octubre. 

Foto: Pau Masó


Moltes de les restriccions que ha aprovat el Procicat han estat acompanyades d’ajudes econòmiques que s’han anunciat de seguida per part de l’Estat o la Generalitat. Però la seva tramitació, ni de bon tros, ha anat tan de pressa, ni ha estat tan fàcil. Ho constaten des de l’Oficina de Reactivació Econòmica d’Olot. La seva directora és l’Ariadna Villegas.

 

En els seus tres mesos de vida, l’Oficina de Reactivació Econòmica d’Olot (situada a la seu de Dinàmig) ha atès a 140 persones. La gran majoria de les atencions han estat per tramitar sol·licituds d’ajudes covid. Unes tramitacions que s’han hagut de fer digitalment i utilitzant sistemes que ni el ciutadà ni l’administració estaven acostumats.

 

Des de la mateixa Oficina han hagut de fer consultes a alguns departaments de la Generalitat per entendre algunes de les línies d’ajuts i han hagut d’ajudar als ciutadans a fer certificats digitals. Està previst que aquest 2021, dins el pla de Reactivació Econòmica, hi hagi formacions enfocades en la tramitació digital de documents i sol·licituds.

Respon