Més de 150 programadors “espien” el bo i millor de la dansa catalana en el Sismògraf

Un col·lectiu de professionals que vénen “de compres” d’un tipus d’espectacle que no entén de fronteres lingüístiques. La dansa no passa però pel seu millor moment al nostre país: des de la crisi el nombre de funcions ha baixat més d’un 50%.

Sismograf Quesada

La companyia Albert Quesada oferirà un dels molts espectacles (Sismògraf) 

L’any passat programadors d’arreu d’Europa però també de llocs com Nova Zelanda van ser a Olot per portar dansa catalana als seus escenaris. És una de les vessants del Sismògraf des que l’any passat es va convertir en un dels festivals de referència de Catalunya, a l’alçada del Mercat de Música Viva de Vic o la Fira del Teatre al Carrer de Tàrrega. Els professionals són els espectadors més esperats per les companyies que estan aquí “de compres”, com ha explicat a Ràdio Olot el regidor de cultura Pep Berga.

La dansa és ‘la ventafocs’ de les arts escèniques dins un complicat sector cultural on les companyies pateixen per tenir contractes. Segons recull l’anuari estadístic de la Societat General d’Autors i Editors, l’SGAE, del 2008 al 2014 el nombre de funcions ha baixat un 53% i el d’espectadors un 44%. I també recull que de totes les representacions d’arts escèniques només un 4% són de dansa.

Un altre dels reptes del Sismògraf és anar creant un públic habituat a consumir dansa. Per això s’espera que any rere any, els olotins i tots els que venen expressament es vagin habituant al nou llenguatge.

Una mostra de la vessant internacional del festival que comença des d’avui a Olot és que la xarxa de cases de dansa europees ha organitzat una conferència sobre com fer la dansa rellevant. En aquesta s’hi esperen més de 20 directors que formen part de la European Dancehouse Network.

Respon