Puja un 18% el nombre d'usuaris de la línia de bus Olot-Girona

Pugen un 18% els usuaris de la línia de bus Olot-Girona amb la línia Exprés.cat. Tot i que l’oferta ha pujat un 25% des del juliol, però l’empresa que fa el servei diu que s’han superat les expectatives dels primers 5 mesos. 6 de cada 10 viatgers són usuaris regulars: el fan servir per anar a treballar o a estudiar.

Un dels busos que uneix Olot i Girona (Jordi Altesa) 

Amb la posada en marxa de l’Exprés.cat el mes de juliol, Olot i Girona van quedar connectades pel doble d’expedicions, fins a 16 al dia, i amb només una parada a mig camí, a Besalú. Això convertia aquest servei de transport públic amb quasi tan competitiu com anar amb el vehicle privat, entre 50 minuts i una hora. Des de Teisa, l’empresa concessionària, el seu gerent Àlex Gilabert ha explicat que les dades són bones perquè els nous serveis demanen de temps per arrelar.

Segons les dades del Departament de Territori i Sostenibilitat, el millor mes fins ara ha estat l’octubre on es van superar els 5.000 usuaris. Els nous busos tenen una ocupació mitjana de 10 persones i les línies que funcionen des de mitjans dels 2000 en porten més de 20. Gilabert ha explicat que la competitivitat de temps respecte al transport privat és una de les claus de l’èxit.

Un 60% dels usuaris de la línia Expres.cat entre Olot i Girona el fan servir o bé per anar a treballar o a estudiar, el què fa que el públic acabi sent fidel. En alguns dels combois hi viatgen quasi una quarantena de persones. Tot i que bàsicament el servei permet que la gent d’Olot es desplaci a Girona, un dels nous serveis també ha obert la porta a joves que venen a estudiar a Olot cicles formatius i formació postobligatòria.

La línia Exprés.cat entre la capital de la Garrotxa i el Gironès va ser la primera que es va posar en marxa a la demarcació. El primer mes, el juliol, va tenir 3.325 usuaris i el novembre el va tancar amb 4.569.

Respon