Mia Corominas: “Aquest any podríem començar a construir el túnel de la variant d'Olot”

Pas decisiu per desencallar la variant d’Olot. Generalitat i Foment acorden començar els tràmits per licitar l’estudi informatiu i d’impacte ambiental del tram que va des de l’enllaç amb l’A26 fins a la carretera de Riudaura, on hi ha d’haver la connexió amb Bracons. Les empreses interessades tenen temps fins a l’11 de març. Els dos estudis han d’estar enllestits en vuit mesos.

La Generalitat serà la responsable de seleccionar l’empresa que farà l’estudi. La licitació té un cost de 225.000 euros, un cost que encara no se sap qui assumirà. Sigui com sigui, aquest pas suposa que la variant deixa d’estar aturada i que els tècnics s’hi posen a treballar seriosament. L’alcalde d’Olot, Mia Corominas, ha destacat la importància dels terminis i dels passos a seguir a partir d’ara.

 

Tant l’estudi informatiu com el d’impacte ambiental prioritzaran la proposta de l’Ajuntament d’Olot que salva l’Hostal del Sol de l’aïllament en què es troba i que s’hauria agreujat amb les propostes inicials. Si això es confirma, doncs, desapareixerà el vial actual i la via continuarà sent de dos carrils des de l’A26 fins a la carretera de Riudaura.

 

Sobre l’Estat, de moment, no hi ha diners en els pressupostos Generals de per la Variant d’Olot, però en els estudis que s’hauran de fer ara s’hauran de determinar com serà l’enllaç amb l’A26 i especialment com es connecta la Vall de Bianya amb l’Hostal del Sol.

 

S’espera que en les properes setmanes també hi hagi novetats sobre les variants d’en Bas i Les Preses. En breu, s’espera la presència del Conseller de Territori sobre el terreny per detallar els propers passos a seguir. Tota aquesta xarxa viària ha de connectar el trànsit de Bracons amb l’A26, evitant el pas de vehicles per les travesseres urbanes de Les Preses i d’Olot i que actualment provoquen cues quilomètriques i problemes de saturació al centre de la ciutat.

Respon