Neix un nou grup empresarial per impulsar el networking a la Garrotxa

Es tracta d’un mètode de negoci nord-americà que busca posar en contacte les empreses per casar interessos. El grup s’anomena BNI i ja compta amb una quarantena d’empreses a la comarca. L’objectiu del nou col·lectiu és arribar a generar gairebé dos milions d’euros d’activitat econòmica. 

Imatge d’una de les reunions del BNi a la Garrotxa (Cedida)


El networking consisteix en trobades d’empresaris que intercanvien necessitats i interessos uns als altres. Jo necessito, tu m’ofereixes. Amb l’objectiu d’impulsar aquesta metodologia neix el BNI Garrotxa (Business Networkig International). Es tracta d’un grup empresarial que ja existeix a diferents comarques de Catalunya i que arriba per primer cop a casa nostra. En la seva arrencada ja compta amb 45 empreses. Cada una ocupa un sector especialitzat i si alguna necessita un servei específic, es dirigirà a algun dels membres del col·lectiu. La directora executiva de BNI a Catalunya és Laura de la Vega.

 

El mètode de funcionament d’aquests espais de negoci és a través de les reunions. De forma setmanal els empresaris, productors, autònoms o emprenedors que formen part dels grups es troben en un lloc. Durant dues hores poden intercanviar necessitats i demanar referències. La presidenta del BNI Garrotxa és Montse Gou.

 

En el col·lectiu garrotxí hi ha empreses de molts àmbits diferents. Un cop una empresa ocupa un sector, aquest queda bloquejat i no hi pot entrar cap més empresa de l’àmbit en concret. Per formar part d’un grup BNI cal pagar una matrícula de cent euros i una anualitat de més de 600. L’objectiu del col·lectiu comarcal és arribar l’any que ve als 60 membres i al milió 800 mil euros de volum de negoci.

Respon