La reforma de la C-66 entre Besalú i Serinyà s'hauria d'acabar la tardor del 2019

Aquest estiu, han començat les obres per construir-hi tres grans rotondes i millorar l’accés a Fares. L’alcalde de Sant Ferriol, un dels municipis implicats, celebra les mesures, perquè diu que permetran millorar la seguretat, però espera que siguin provisionals. Demana el desdoblament de tota la carretera per enllaçar les dues autovies. Territori no ho descarta.

El tram de C-66 que es reformarà

Territori no descarta el desdoblament del tram de C-66 que va de Besalú a Banyoles, però seria a llarg termini i, mentrestant, està a punt de presentar un projecte de traçat 2+1 per a la variant de la capital del Pla de l’Estany. Ho confirma a Ràdio Olot el subdirector de projectes del departament, David Prat.

Afegir un carril a la variant de Banyoles, que ara és d’un sol sentit per banda excepte un tram direcció a Cornellà de Terri, formaria part d’un segon projecte de reforma de la C-66, previst per més endavant. El primer, en canvi, ja s’ha començat a traduir en obres. És el que inclou la construcció de tres rotondes a tocar de la Garrotxa: una serà a l’alçada de l’accés nord de Banyoles; una altra, a Serinyà, i una altra, per entrar a Besalú des de la recta de Fares, un nucli que pertany a Sant Ferriol. L’alcalde d’aquest municipi garrotxí, Albert Fàbrega, diu que servirà per millorar els accessos i la seguretat.

Un pedaç provisional?

Perquè no només es construirà una rotonda a la recta de Fares, sinó que també hi haurà fins a quatre carrils (dos per circular i dos per entrar i sortir del nucli). Fàbrega espera que sigui una solució “provisional” i que en un futur es pugui fer el desdoblament de tota la C-66 fins enllaçar amb l’autovia de Cornellà. El subdirector de projectes de Territori recorda que ara no hi ha finançament per fer-ho i que, per això, busquen solucions de 2+1.

Entre Serinyà i l’accés a Fares, la carretera també serà de tres carrils. A més, el projecte inclou la separació central de la carretera amb zebrejats centrals o barreres metàl·liques, segons el tram. Aquesta part de la C-66 que va de Besalú a l’accés nord de Banyoles fa gairebé 6 quilòmetres i té un trànsit diari de més de 13.000 vehicles. Les obres costen 6 milions d’euros, han començat aquest estiu i s’haurien d’acabar la tardor del 2019.

Respon