En directe
Generació d'èxits
amb Ràdio Olot

S'accelera l'interés pels cotxes elèctrics però la venda queda frenada per falta d'incentius i d'infraestructura

Ho diuen els responsables de Nissan a l'Estat que han premiat a Olot Motor amb el Global Award 2017 pels seus bons resultats i l'excel·lència en el servei
| 15 de setembre de 2017
S'accelera l'interés pels cotxes elèctrics però la venda queda frenada per falta d'incentius i d'infraestructura

Creix l’interès per la compra de vehicles elèctrics però la falta d’infraestructura i d’incentius continua evitant l’augment de les vendes. Segons una enquesta feta per Nissan, el 18% dels vehicles que es matriculen a Noruega ja són elèctrics, mentre que a l’Estat espanyol la xifra és només del 0’2. Ho han dit a Olot alts responsables de la marca a Espanya a l’entrega del premi a Olot Motor com el millor concessionari oficial del país.

Marco Toro, conseller director general de Nissan Iberia

No és la primera vegada que es posen els números sobre la taula i que parlen per si sols. Actualment, els consumidors es mostren interessats pels cotxes ecològics, però no s’acaben de decidir. Segons una enquesta recent encarregada per Nissan, el 70% dels compradors espanyols s’ha plantejat comprar-se un vehicle sostenible i d’aquests, un 25% aposta de forma decidida pels elèctrics. Quin és el problema? Doncs que no hi ha prou incentius que ho facilitin a diferència d’altres països com Noruega on el 18% de les noves matriculacions ja són amb vehicles elèctrics, una xifra escandalosament diferent a la de l’estat espanyol on no es passa del 0’2 per cent. El conseller director general de Nissan Iberia, Marco Toro, diu que "el primer incentiu que s’hauria d’aplicar és sobre l’IVA"

L’altre gran problema que frena la venda de cotxes elèctrics és la falta d’una infraestructura en condicions. Mentre a Noruega els vehicles es poden carregar a casa, a la feina o en aparcaments i supermercats, a l’Estat espanyol va just per tenir punts dispersos de subministrament. I és que la proposta topa també amb la gestió de l’energia del govern central.

Les marques d’automòbils s’han reunit en reiterades ocasions amb el govern central per tal de demanar més mesures de suport per fomentar la venda de cotxes elèctrics. L’executiu es compromet a fer reformes, però no les aplica. Mentrestant, el sector s’ha adreçat a Brussel·les a la recerca d’una decisió comunitària que els beneficiï.

Marco Toro ha visitat Olot per premiar, per vuitena vegada consecutiva, a Olot Motor per haver estat el millor concessionari de tot l’Estat tant en vendes com en satisfacció del client. És la vuitena vegada que l’empresa liderada des de fa 30 anys per Jordi Teixidor, aconsegueix aquest guardó que premia l’excel·lència. Teixidor assegura que el treball en equip és la clau de l’èxit.

Marco Toro premia al gerent d'Olot Motor, Jordi Teixidor, amb el Global Awards 2017

Nissan té repartides arreu del món més de 4.000 concessions, de les quals només 166 han aconseguit els Global Awards, els premis que la companyia atorga als seus millors representats. Entre ells hi ha Olot Motor que és líder a la seva àrea d’influència no només respecte els altres concessionaris Nissan, sinó per sobre de la resta de competidors. L’any passat va aconseguir tenir una quota de mercat del 13%, la més alta dels últims quatre anys i que enguany previsiblement superarà.

 

Comparteix a: 

També et pot interessar

El programa d'eficiència energètica GarrotxaDomus permet una reducció de 250 tones de diòxid de carboni anuals

Per a aquest 2023, s'espera que l'arribada dels ajuts procedents dels Next Generation doni un nou impuls al GarrotxaDomus.

La Garrotxa tanca l’any amb un descens de l’atur del 0’3% i se situa al 6’66

Les dades continuen demostrant que el nombre d’aturats és molt baix i que continua havent-hi un atur estructural difícil d’aturar

Estàs escoltant
Generació d'èxits


Volum