Les proves fetes dimarts no han portat bones notícies. Fins ara s’han detectat més de 90 contagis, entre usuaris i treballadors. Els últims testos han detectat quatre positius més entre residents i dos entre professionals. Actualment hi ha quatre usuaris ingressats a l’hospital i la situació segueix descontrolada.
Ja fa tres setmanes que la residència Montsacopa està intentant controlar un brot que va aparèixer poc després de Cap d’Any i que ja ha deixat nou víctimes mortals. Les últimes proves PCR que es van fer aquest dimarts han fet aflorar sis positius més, quatre entre residents i dos entre treballadors. En total, des de l’inici del brot, ja s’han registrat 92 contagis: 51 entre usuaris i 41 professionals. El virus ja ha afectat un 60% dels 87 usuaris que té la residència. A més, n’hi ha quatre que han hagut de ser traslladats a l’Hospital d’Olot.
El centre segueix sectoritzat en tres zones on se separen els positius, els contactes i els usuaris que no s’han infectat. Alguns residents han superat la malaltia i podran començar el desaïllament. Per això, es començaran a fer testos ELISA de manera gradual per determinar quina és la seva immunitat i quan poden canviar de zona d’aïllament. També hi ha tres treballadors que han superat el virus i es preveu que es puguin reincorporar aviat.