Territori mesurarà la contaminació de l’avinguda Sant Jordi d’Olot aquest 2020

Ho farà a petició de l’Ajuntament i la Plataforma No és un vial. S’instal·larà un camió que recollirà dades de la qualitat de l’aire. Segons el consistori, això ha de servir per “tranquil·litzar” els veïns o per posar un argument més sobre la taula de la Generalitat. Paral·lelament, per la seva banda, la Plataforma ja ha començat a prendre mesures. 

Imatge de l’avinguda Sant Jordi (Pau Masó)


Actualment les úniques dades públiques de contaminació a la ciutat d’Olot surten d’una estació situada al mig de la Fageda d’en Jordà. L’entorn natural que envolta aquesta estació influeix directament en unes dades que no es poden extrapolar com a indicadors de la ciutat. Per això, la Plataforma No és un vial ha demanat a l’Ajuntament que es prenguin mesures “més realistes”. I l’alcalde, Pep Berga, ha explicat a Ràdio Olot que ja s’ha fet l’encàrrec a Territori.

“En alguns dies, Olot està tant o més contaminat que Barcelona”

Paral·lelament, i a l’espera del camió, els veïns de l’avinguda Sant Jordi han decidit tirar pel dret. La portaveu de la plataforma, Duaita Prats, explica a aquesta emissora que ja han començat a recollir dades amb mesuradors particulars, i que ja han registrat puntes altes de contaminació.

 

Les dades que recull la Plataforma no són únicament de l’avinguda Sant Jordi. De moment, els veïns volen esperar a tenir més dades i conclusions per presentar els resultats, però, segons Prats, algunes xifres ja constaten allò que venia denunciant la plataforma.

 

A l’espera de les dades que puguin sortir i del mesurador que ha d’instal·lar Territori, el consistori segueix avançant amb les mesures preventives a l’avinguda Sant Jordi. Segons l’alcalde ja hi ha molt avançada la instal·lació de radars a la via. De fet, ja hi ha una partida al pressupost del 2020.

One Response to “Territori mesurarà la contaminació de l’avinguda Sant Jordi d’Olot aquest 2020”

  1. Antoni lara ruiz

    No oblideu els veïns de la pujada de la solfa,on em de petir tot el trànsit entrant; i soportar doble o triple ració de contaminació per l’efecte pujada.

    Respon

Respon